Nový vůz Ferarri
Ferrari dne 6.1. představilo nový monopost F2008, který je již
čtyřiapadesátým z Maranella. Interní označení F2008 je 659 a na jeho
designu se významně podepsaly změny pravidel.
První velkou
změnou je použití standardizované elektronické řídící jednotky MES, i
když to zvenku vidět není. Novinkou pro letošní rok je také prodloužená
životnost převodovky na čtyři závodní víkendy. V oblasti bezpečnosti
došlo ke zvýšení ochranných elementů na stranách kokpitu, pravidla
omezují i použité materiály.
V důsledku změn v pravidlech se
zvýšila hmotnost vozu. Byly přepracovány všechny aerodynamické plochy
vozu, ale konfigurace pro první závod sezóny v Austrálii bude odlišná
od té, která je vidět na současných fotografiích.
Byl zmenšen
monokok v oblasti nohou pilota a došlo na zúžení krytu motoru i bočnic.
V závislosti na nové aerodynamice byl přepracován i systém zavěšení
kol. Na základě nových pravidel a zkušeností s pneumatikami Bridgestone
došlo k přizpůsobení rozložení hmotnosti a rozvoru kol.
V
souvislosti s novou elektronikou bylo zjednodušeno řízení diferenciálu,
motoru a převodovky. Skříň převodovky je z uhlíkových vláken a celá
převodovka je i nadále umístěna podélně. Druhý rok v řadě je převodovka
bezprodlevová. Přepracován byl také brzdový systém.
Motor s
označením 056 je ve voze uložen podélně. Jeho základy zůstávají stejné
jako u motoru, který byl používán v loňském roce, dalšího vývoje
doznaly periferní zařízení a přívod paliva a vzduchu.
Technická specifikace F2008
- šasi z uhlíkových vláken a kompozitních materiálů
- poloautomatická, sekvenční, elektronicky řízená převodovka
- 7 převodových stupňů + zpátečka
- brzdy z uhlíkových vláken
- hmotnost 605 kg včetně jezdce, chladící kapaliny a maziv
- kola BBS o velikosti 13 palců
Motor
- Typ 056
- 8 válců
- blok motoru z hliníku: V 90 stupňů
- objem 2398 ccm
- vrtání: 98 mm
- váha < 98 kg
- vstřikování paliva Magneti Marelli
- zapalování Magneti Marelli
- palivo Shell V-Power ULG64
- olej Shell SL 1098
Náhledy fotografií ze složky Ferrari